Search | צביקה | T@T | ספרים חנם | פתרונות | לחלוב את גוגל

"לחלוב את גוגל"
השאלות והפתרונות

Wednesday, May 12, 2004

האם קיים חוק פדרלי של ארה"ב...

שאלה
האם קיים חוק פדרלי של ארה"ב שהוא כעת בתוקף, שמונע או מתיר הטלת מיסים על מסחר אלקטרוני המנוהל דרך האינטרנט (כלומר, מיסוי על מכירות/קניות דרך האינטרנט)?
גמר 2004
תשובה
החוק הראשון מ-1998 ותוקפו פג בנובמבר 2003; בספטמבר בקונגרס האריך את תוקפו ללא תאריך סיום אבל הסנט טרם עשה זאת בזמן כתיבת הודעה זו.
כנראה שהסנט עדיין לא אישר את החוק, לכן עקרונית הוא לא חוק רשמי, אבל הוא בתהליך חקיקה.

הדרך

יש לשים לב לתאריך, אחרת מקבלים הרבה חומר ישן, היות וחוק ברוח זו, שתוקפו לשנתיים, קיים מאז 1998 והוארך מדי פעם, והשאלה היא, האם הוא עדיין בתוקף?

חיפוש ראשון בגוגל:
internet commerce OR ecommerce OR e-commerce tax law site:gov 2004 OR 2003
ולאחר בדיקת התוצאות, שמאידות על חקיקה ע"י הרבה מדינות של ארה"ב, הגבלה לחוק פדרלי בלבד ע"י הוספת המילה federal לשאילתא הנ"ל.

בחרתי את הדף ראשון דלעיל, בגלל התאריך ב-url שלו.

נשאר לגלות, אם הסנט פעל מספטמבר ועד היום. יש לנו עתה את שם החוק, לכן החיפוש השני היה:
"Internet Tax and Nondiscrimination Act" senate 2004
בתוצאות אתר המספק הודעות שבועיות על חקיקה שקשורה לאינטרנט, כאשר ההודעה הכי מעודכנת שהחיפוש מצא מדווחת על החקיקה בקונגרס בסוף ספטמבט (הקישור השני דלעיל). מכיוון שהאתר הזה כלול באינדקס של גוגל, סביר להניח שאין הודעה מאוחרת יותר שמזכירה חוק זה. אפשר להיכנס לאתר ולבדוק את ההודעות השבועיות שהתפרסמו מאז ספטמבר (אין מנוע חיפוש) וזה מוודא שלא היתה הודעה על העברת החוק ע"י הסנט. מכיוון שכל תפקיד השרות הזה הינו לעקוב אחרי חקיקה שקשורה לאינטרנט ולפרסם ידיעות על חקיקה שכזו, המסקנה היא שהחוק באמת טרם הועבר ע"י הסנט.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home